Translation credit – Yashraj
(2) ଏହା ସମଗ୍ର ଭାରତ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ବ୍ୟାପିଛି |.
(3) ଏହା କାର୍ଯ୍ୟକାରୀ ହେବ ଯେପରି କେନ୍ଦ୍ର ସରକାର ସରକାରୀ ଗେଜେଟରେ ବିଜ୍ଞପ୍ତି ଅନୁଯାୟୀ ନିଯୁକ୍ତ କରିପାରିବେ।
2. ଏହି ଆଇନରେ, ଯେପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ପ୍ରସଙ୍ଗ ଅନ୍ୟଥା ଆବଶ୍ୟକ କରେ,— (କ) “ଉପଯୁକ୍ତ ସରକାର” ଅର୍ଥ,—
(i)କେନ୍ଦ୍ର ସରକାର କିମ୍ବା ଯେକ ପ୍ରତିଷ୍ଠା ଣସି ପ୍ରତିଷ୍ଠାନ ସଂପର୍କରେ, ସେହି ସରକାର, କେନ୍ଦ୍ର ସରକାରଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ସମ୍ପୁର୍ଣ୍ଣ କିମ୍ବା ଯଥେଷ୍ଟ ଅର୍ଥ ପ୍ରାପ୍ତ;
(ii)ଏକ ରାଜ୍ୟ ସରକାର କିମ୍ବା ଯେକ ପ୍ରତିଷ୍ଠା ଣସି ପ୍ରତିଷ୍ଠାନ ସଂପର୍କରେ, ସେହି ସରକାର, କିମ୍ବା କ local ଣସି ସ୍ଥାନୀୟ କର୍ତ୍ତୃପକ୍ଷ, ରାଜ୍ୟ ସରକାରଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ସମ୍ପୁର୍ଣ୍ଣ କିମ୍ବା ଯଥେଷ୍ଟ ଅର୍ଥ ପ୍ରାପ୍ତ;
(ଖ) “ପ୍ରତିଷ୍ଠା” ଅର୍ଥ |—
(i) ଏକ କେନ୍ଦ୍ରୀୟ ଅଧିନିୟମ କିମ୍ବା ରାଜ୍ୟ ଅଧିନିୟମ କିମ୍ବା ଏକ ପ୍ରାଧିକରଣ କିମ୍ବା ଏକ ସଂସ୍ଥା କିମ୍ବା ସରକାର କିମ୍ବା ସ୍ଥାନୀୟ କର୍ତ୍ତୃପକ୍ଷଙ୍କ ଦ୍ owned ାରା ନିୟନ୍ତ୍ରିତ କିମ୍ବା ସାହାଯ୍ୟ ପ୍ରାପ୍ତ କିମ୍ବା କମ୍ପାନୀ ଅଧିନିୟମ, 2013 ର ଧାରା 2 ରେ ବ୍ୟାଖ୍ୟା କରାଯାଇଥିବା ଏକ ସରକାରୀ କମ୍ପାନୀ ଦ୍ any ାରା ପ୍ରତିଷ୍ଠିତ ଯେକ body ଣସି ସଂସ୍ଥା ବା ପ୍ରାଧିକରଣ | ଏବଂ ସରକାରଙ୍କ ଏକ ବିଭାଗ ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତ କରେ; କିମ୍ବା
(ii) ଯେକ any ଣସି କମ୍ପାନୀ କିମ୍ବା ସଂସ୍ଥା କର୍ପୋରେଟ୍ କିମ୍ବା ଆସୋସିଏସନ୍ କିମ୍ବା ବ୍ୟକ୍ତିବିଶେଷଙ୍କ ସଂସ୍ଥା, ଦୃ firm, ସହଯୋଗୀ କିମ୍ବା ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ସମାଜ, ସଙ୍ଗଠନ, ବିଶ୍ୱାସ, ଏଜେନ୍ସି, ଅନୁଷ୍ଠାନ;
(ଗ) “ପରିବାର” ଅର୍ଥ ରକ୍ତ କିମ୍ବା ବିବାହ କିମ୍ବା ଆଇନ ଅନୁଯାୟୀ ପୋଷ୍ୟ ସନ୍ତାନ ଦ୍ related ାରା ଜଡିତ ଏକ ଗୋଷ୍ଠୀ;
(ଘ) “ଅନ୍ତର୍ଭୂକ୍ତ ଶିକ୍ଷା” ଅର୍ଥ ହେଉଛି ଏକ ଶିକ୍ଷା ବ୍ୟବସ୍ଥା ଯେଉଁଥିରେ ଟ୍ରାନ୍ସଜେଣ୍ଡର ଛାତ୍ରମାନେ ଅନ୍ୟ ଛାତ୍ରମାନଙ୍କ ସହିତ ଭେଦଭାବ, ଅବହେଳା, ନିର୍ଯ୍ୟାତନା କିମ୍ବା ଭୟଭୀତତାକୁ ଭୟ ନକରି ଶିକ୍ଷା କରନ୍ତି ଏବଂ ଶିକ୍ଷାଦାନ ଏବଂ ଶିକ୍ଷଣ ପ୍ରଣାଳୀ ଏହିପରି ଛାତ୍ରମାନଙ୍କର ଶିକ୍ଷଣ ଆବଶ୍ୟକତା ପୂରଣ ପାଇଁ ଉପଯୁକ୍ତ ଭାବରେ ଅନୁକୂଳ ହୋଇଛି;
(ଇ) “ଅନୁଷ୍ଠାନ” ଅର୍ଥ ହେଉଛି ଏକ ଅନୁଷ୍ଠାନ, ସରକାରୀ କିମ୍ବା ବେସରକାରୀ, ଗ୍ରହଣ, ଯତ୍ନ, ସୁରକ୍ଷା, ଶିକ୍ଷା, ତାଲିମ କିମ୍ବା ଟ୍ରାନ୍ସଜେଣ୍ଡର ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କ ଅନ୍ୟ କ service ଣସି ସେବା ପାଇଁ;
(ଚ) “ସ୍ଥାନୀୟ କର୍ତ୍ତୃପକ୍ଷ” ଅର୍ଥ ହେଉଛି ମ୍ୟୁନିସିପାଲିଟି କର୍ପୋରେସନ୍ କିମ୍ବା ପ Municipality ରପାଳିକା କିମ୍ବା ପଞ୍ଚାୟତ କିମ୍ବା ଅନ୍ୟ କ local ଣସି ସ୍ଥାନୀୟ ସଂସ୍ଥା ପାଇଁ ଆଇନ ଅନୁଯାୟୀ ଗଠିତ ମ୍ୟୁନିସିପାଲିଟି ସେବା କିମ୍ବା ମ basic ଳିକ ସେବା ଯୋଗାଇବା ପାଇଁ ସମୟ ବଳବତ୍ତର ଅଛି, ଯେପରି ଏହାର ଅଧୀନରେ ଥିବା କ୍ଷେତ୍ରଗୁଡିକ ଉପରେ;
(ଛ) “ଜାତୀୟ ପରିଷଦ” ଅର୍ଥ ହେଉଛି ଧାରା 16 ଅନୁଯାୟୀ ପ୍ରତିଷ୍ଠିତ ଟ୍ରାନ୍ସଜେଣ୍ଡର ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କ ପାଇଁ ଜାତୀୟ ପରିଷଦ;
(ଜ) “ବିଜ୍ଞପ୍ତି” ଅର୍ଥ ଅଫିସିଆଲ୍ ଗେଜେଟରେ ପ୍ରକାଶିତ ବିଜ୍ଞପ୍ତି;
(i) “ଇଣ୍ଟରସେକ୍ସ ଭେରିଏସନ୍ ଥିବା ବ୍ୟକ୍ତି” ଅର୍ଥାତ୍ ଜଣେ ବ୍ୟକ୍ତି ଯିଏ ଜନ୍ମ ସମୟରେ ତାଙ୍କର ପ୍ରାଥମିକ ଯ sexual ନ ଗୁଣରେ ଭିନ୍ନତା ଦେଖାଏ, ପୁରୁଷ କିମ୍ବା ମହିଳା ଶରୀରର ସାଧାରଣ ମାନକରୁ ବାହ୍ୟ ଯ ital ନାଙ୍ଗ, କ୍ରୋମୋଜୋମ୍ କିମ୍ବା ହରମୋନ୍;
(j) “ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ” ଅର୍ଥ ଏହି ଅଧିନିୟମ ଅନୁଯାୟୀ ଉପଯୁକ୍ତ ସରକାର ଦ୍ made ାରା ପ୍ରସ୍ତୁତ ନିୟମ ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ାରା ଧାର୍ଯ୍ୟ କରାଯାଇଛି; ଏବଂ
(କ) “ଟ୍ରାନ୍ସଜେଣ୍ଡର ବ୍ୟକ୍ତି” ଅର୍ଥାତ୍ ଜଣେ ବ୍ୟକ୍ତି ଯାହାର ଲିଙ୍ଗ ଜନ୍ମ ସମୟରେ ସେହି ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କୁ ଦିଆଯାଇଥିବା ଲିଙ୍ଗ ସହିତ ମେଳ ଖାଉ ନାହିଁ ଏବଂ ଟ୍ରାନ୍ସ-ମ୍ୟାନ୍ କିମ୍ବା ଟ୍ରାନ୍ସ-ମହିଳା ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତ କରେ (ଏହିପରି ବ୍ୟକ୍ତି ସେକ୍ସ ପୁନ ass ନିର୍ମାଣ ସର୍ଜରୀ କିମ୍ବା ହରମୋନ୍ ଥେରାପି କିମ୍ବା ଲେଜର ଥେରାପି କରିଛନ୍ତି କି? କିମ୍ବା ଏହିପରି ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ଥେରାପି), ଇଣ୍ଟରସେକ୍ସ ଭେରିଏସନ ବିଶିଷ୍ଟ ବ୍ୟକ୍ତି, ଲିଙ୍ଗକେୟାର ଏବଂ ବ୍ୟକ୍ତି କିନ୍ନର, ହିଜ୍ରା, ଅରବାନୀ ଏବଂ ଜୋଗଟା ଭଳି ସାମାଜିକ-ସାଂସ୍କୃତିକ ପରିଚୟ ଥିବା ବ୍ୟକ୍ତି |
ଅଧ୍ୟାୟ II
ଡିସକ୍ରିମିନାଟୋ ବିରୁଦ୍ଧରେ ନିଷେଧ |N
3. କ person ଣସି ବ୍ୟକ୍ତି କିମ୍ବା ପ୍ରତିଷ୍ଠାନ ନିମ୍ନଲିଖିତ କାରଣରୁ କ trans ଣସି ଟ୍ରାନ୍ସଜେଣ୍ଡର ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କୁ ଭେଦଭାବ କରିବେ ନାହିଁ |:—
- ଶିକ୍ଷାଗତ ପ୍ରତିଷ୍ଠାନ ଏବଂ ସେବାଗୁଡିକରେ ଏହାକୁ ପ୍ରତ୍ୟାଖ୍ୟାନ, କିମ୍ବା ବନ୍ଦ, କିମ୍ବା ଅନ୍ୟାୟ ବ୍ୟବହାର |;
- ଚାକିରୀ କିମ୍ବା ବୃତ୍ତି ସହିତ ଅନ୍ୟାୟ ବ୍ୟବହାର;
- ଚାକିରୀ କିମ୍ବା ବୃତ୍ତିରୁ ପ୍ରତ୍ୟାଖ୍ୟାନ, କିମ୍ବା ସମାପ୍ତ;
- ସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟ ସେବାରେ ଅସ୍ୱୀକାର କିମ୍ବା ବନ୍ଦ, କିମ୍ବା ଅନ୍ୟାୟ ବ୍ୟବହାର;
- ଅସ୍ୱୀକାର କିମ୍ବା ବନ୍ଦ, କିମ୍ବା ଅନ goods ତିକ ବ୍ୟବହାର, ଯେକ access ଣସି ଦ୍ରବ୍ୟ, ଆବାସ, ସେବା, ସୁବିଧା, ଲାଭ, ସୁବିଧା କିମ୍ବା ସୁଯୋଗ ବିଷୟରେ ସାଧାରଣ ଜନତାଙ୍କ ବ୍ୟବହାର ପାଇଁ ଉତ୍ସର୍ଗୀକୃତ କିମ୍ବା ସୁବିଧାଜନକ ଭାବରେ ଉପଲବ୍ଧ ଜନସାଧାରଣ;
- ଗତିର ଅଧିକାର ସମ୍ବନ୍ଧରେ ଅସ୍ୱୀକାର କିମ୍ବା ବନ୍ଦ, କିମ୍ବା ଅନ୍ୟାୟ ବ୍ୟବହାର;
- ବାସ କରିବା, କ୍ରୟ, ଭଡା, କିମ୍ବା ଅନ୍ୟ କ any ଣସି ସମ୍ପତ୍ତି ଦଖଲ କରିବାର ଅଧିକାର ସମ୍ବନ୍ଧରେ ଅସ୍ୱୀକାର କିମ୍ବା ବନ୍ଦ, କିମ୍ବା ଅନ୍ୟାୟ ବ୍ୟବହାର;
- ସରକାରୀ କିମ୍ବା ବେସରକାରୀ କାର୍ଯ୍ୟାଳୟ ପାଇଁ ଠିଆ ହେବା କିମ୍ବା ଧାରଣ କରିବାର ସୁଯୋଗକୁ ପ୍ରତ୍ୟାଖ୍ୟାନ କିମ୍ବା ବନ୍ଦ କରିବା, କିମ୍ବା ଅନ୍ୟାୟ ବ୍ୟବହାର; ଏବଂ
- ସରକାରୀ କିମ୍ବା ବେସରକାରୀ ପ୍ରତିଷ୍ଠାନରେ ପ୍ରବେଶ, ଅପସାରଣ କିମ୍ବା ଅନ୍ୟାୟ ବ୍ୟବହାରକୁ ପ୍ରତ୍ୟାଖ୍ୟାନ, ଯାହାର ଯତ୍ନ କିମ୍ବା ହେପାଜତରେ ଜଣେ ଟ୍ରାନ୍ସଜେଣ୍ଡର ବ୍ୟକ୍ତି ରହିପାରନ୍ତି |.
ଅଧ୍ୟାୟ III
ଟ୍ରାନ୍ସଜେଣ୍ଡର ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କ ପରିଚୟର ସ୍ୱୀକୃତି |
4. (1) ଏହି ଆଇନର ଧାରା ଅନୁଯାୟୀ ଜଣେ ଟ୍ରାନ୍ସଜେଣ୍ଡର ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କର ଏପରି ମାନ୍ୟତା ପାଇବାର ଅଧିକାର ରହିବ |
(2)ଉପ-ବିଭାଗ (୧) ଅଧୀନରେ ଟ୍ରାନ୍ସଜେଣ୍ଡର ଭାବରେ ସ୍ୱୀକୃତିପ୍ରାପ୍ତ ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କର ଆତ୍ମ-ଅନୁଭବ ହୋଇଥିବା ଲିଙ୍ଗ ପରିଚୟର ଅଧିକାର ରହିବ |
5. ଜଣେ ଟ୍ରାନ୍ସଜେଣ୍ଡର ବ୍ୟକ୍ତି ଟ୍ରାନ୍ସଜେଣ୍ଡର ବ୍ୟକ୍ତି ଭାବରେ ପରିଚୟର ପ୍ରମାଣପତ୍ର ପ୍ରଦାନ ପାଇଁ ଜିଲ୍ଲା ମାଜିଷ୍ଟ୍ରେଟଙ୍କ ନିକଟରେ ଏପରି ଆବେଦନ କରିପାରିବେ, ଏବଂ ଏହିପରି ଦଲିଲ ସହିତ ସାଥିରେ ରହିପାରିବେ:
ସର୍ତ୍ତ ଅଛି ଯେ ନାବାଳକ ଶିଶୁ କ୍ଷେତ୍ରରେ, ଏପରି ଆବେଦନ ଏପରି ଶିଶୁର ପିତାମାତା କିମ୍ବା ଅଭିଭାବକ ଦ୍ made ାରା କରାଯିବ।
6. (1) ଜିଲ୍ଲା ମାଜିଷ୍ଟ୍ରେଟ୍ ଆବେଦନକାରୀଙ୍କୁ ଧାରା under ଅନୁଯାୟୀ ଟ୍ରାନ୍ସଜେଣ୍ଡର ବ୍ୟକ୍ତି ଭାବରେ ପରିଚୟର ଏକ ପ୍ରମାଣପତ୍ର ପ୍ରଦାନ କରିବେ ଏବଂ ଏହି ପ୍ରକ୍ରିୟା ଏବଂ ଫର୍ମ ଏବଂ ପଦ୍ଧତିରେ, ଟ୍ରାନ୍ସଜେଣ୍ଡର ପରି ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କ ଲିଙ୍ଗକୁ ସୂଚାଇ ଦିଆଯାଇପାରେ।
(2) ଟ୍ରାନ୍ସଜେଣ୍ଡର ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କ ଲିଙ୍ଗ ଉପ-ବିଭାଗ (୧) ଅନୁଯାୟୀ ଦିଆଯାଇଥିବା ପ୍ରମାଣପତ୍ର ଅନୁଯାୟୀ ସମସ୍ତ ସରକାରୀ ଦଲିଲରେ ରେକର୍ଡ ହେବ |
(3) ଉପ-ଧାରା (୧) ଅଧୀନରେ ଥିବା ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କୁ ଦିଆଯାଇଥିବା ଏକ ସାର୍ଟିଫିକେଟ୍ ଅଧିକାର ପ୍ରଦାନ କରିବ ଏବଂ ଟ୍ରାନ୍ସଜେଣ୍ଡର ବ୍ୟକ୍ତି ଭାବରେ ତାଙ୍କର ପରିଚୟର ସ୍ୱୀକୃତିର ପ୍ରମାଣ ହେବ |
7. (1)ଧାରା 6 ର ଉପ-ଧାରା (୧) ଅନୁଯାୟୀ ଏକ ସାର୍ଟିଫିକେଟ୍ ପ୍ରଦାନ ପରେ, ଯଦି ଜଣେ ଟ୍ରାନ୍ସଜେଣ୍ଡର ବ୍ୟକ୍ତି ପୁରୁଷ କିମ୍ବା ମହିଳା ଭାବରେ ଲିଙ୍ଗ ପରିବର୍ତ୍ତନ କରିବା ପାଇଁ ଅସ୍ତ୍ରୋପଚାର କରନ୍ତି, ତେବେ ସେହି ବ୍ୟକ୍ତି ଏକ ଆବେଦନ କରିପାରିବେ, ସେହି ପ୍ରମାଣପତ୍ର ସହିତ, ମେଡିକାଲ୍ ସୁପରିଣ୍ଟେଣ୍ଡେଣ୍ଟ୍ କିମ୍ବା ମେଡିକାଲ୍ ସଂସ୍ଥାର ମୁଖ୍ୟ ଚିକିତ୍ସା ଅଧିକାରୀ ଯେଉଁଠାରେ ସେହି ବ୍ୟକ୍ତି ଅସ୍ତ୍ରୋପଚାର କରିଛନ୍ତି, ସଂଶୋଧିତ ସାର୍ଟିଫିକେଟ୍ ପାଇଁ ଜିଲ୍ଲା ମାଜିଷ୍ଟ୍ରେଟଙ୍କ ନିକଟକୁ ଧାର୍ଯ୍ୟ କରାଯାଇଥିବା ଫର୍ମ ଏବଂ manner ଙ୍ଗରେ |
(2) ଜିଲ୍ଲା ମାଜିଷ୍ଟ୍ରେଟ୍, ମେଡିକାଲ୍ ଅଧୀକ୍ଷକ କିମ୍ବା ମୁଖ୍ୟ ଚିକିତ୍ସା ଅଧିକାରୀଙ୍କ ଦ୍ issued ାରା ଦିଆଯାଇଥିବା ପ୍ରମାଣପତ୍ର ସହିତ ଏକ ଆବେଦନ ପାଇବା ପରେ ଏବଂ ଏହି ସାର୍ଟିଫିକେଟ୍ ର ସଠିକତା ଉପରେ ସନ୍ତୁଷ୍ଟ ହୋଇ, ଏହିପରି ଫର୍ମ ଏବଂ manner ଙ୍ଗରେ ଲିଙ୍ଗ ପରିବର୍ତ୍ତନକୁ ଦର୍ଶାଇ ଏକ ପ୍ରମାଣପତ୍ର ପ୍ରଦାନ କରିବେ | ସମୟ, ଯେପରି ଧାର୍ଯ୍ୟ କରାଯାଇପାରେ |
(3) ଯେଉଁ ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କୁ ଧାରା under ଅନୁଯାୟୀ ପରିଚୟ ପ୍ରମାଣପତ୍ର କିମ୍ବା ଉପ-ଧାରା (୨) ଅନୁଯାୟୀ ସଂଶୋଧିତ ପ୍ରମାଣପତ୍ର ପ୍ରଦାନ କରାଯାଇଛି, ଜନ୍ମ ପ୍ରମାଣପତ୍ରରେ ପ୍ରଥମ ନାମ ଏବଂ ସେହି ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କ ପରିଚୟ ସହ ଜଡିତ ଅନ୍ୟ ସମସ୍ତ ସରକାରୀ ଦଲିଲରେ ପରିବର୍ତ୍ତନ କରିବାର ଅଧିକାର ରହିବ:
ସର୍ତ୍ତ ରହିଛି ଯେ ଲିଙ୍ଗରେ ଏହିପରି ପରିବର୍ତ୍ତନ ଏବଂ ଉପ-ଧାରା (୨) ଅନୁଯାୟୀ ସଂଶୋଧିତ ସାର୍ଟିଫିକେଟ୍ ପ୍ରଦାନ ଏହି ଅଧିନିୟମ ଅନୁଯାୟୀ ଏହିପରି ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କ ଅଧିକାର ଏବଂ ଅଧିକାର ଉପରେ କ not ଣସି ପ୍ରଭାବ ପକାଇବ ନାହିଁ।
ଅଧ୍ୟାୟ IV
ଶାସନ ଦ୍ W ାରା ୱେଲଫେୟାର ମାପ
8. (1) ଟ୍ରାନ୍ସଜେଣ୍ଡର ବ୍ୟକ୍ତିମାନଙ୍କର ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ ଏବଂ ପ୍ରଭାବଶାଳୀ ଅଂଶଗ୍ରହଣ ଏବଂ ସମାଜରେ ସେମାନଙ୍କର ଅନ୍ତର୍ଭୂକ୍ତିକୁ ସୁରକ୍ଷିତ ରଖିବା ପାଇଁ ଉପଯୁକ୍ତ ସରକାର ପଦକ୍ଷେପ ଗ୍ରହଣ କରିବେ |
(2) ଟ୍ରାନ୍ସଜେଣ୍ଡର ବ୍ୟକ୍ତିବିଶେଷଙ୍କ ଅଧିକାର ଏବଂ ସ୍ୱାର୍ଥର ସୁରକ୍ଷା ପାଇଁ ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ସରକାର ଏପରି କଲ୍ୟାଣମୂଳକ ପଦକ୍ଷେପ ଗ୍ରହଣ କରିବେ ଏବଂ ସେହି ସରକାର ଦ୍ୱାରା ପ୍ରସ୍ତୁତ କଲ୍ୟାଣ ଯୋଜନାରେ ସେମାନଙ୍କ ସୁବିଧାକୁ ସୁଗମ କରିବେ।
(3) ଉପଯୁକ୍ତ ସରକାର କଲ୍ୟାଣକାରୀ ଯୋଜନା ଏବଂ କାର୍ଯ୍ୟକ୍ରମ ଗଠନ କରିବେ ଯାହା ଟ୍ରାନ୍ସଜେଣ୍ଡର ସମ୍ବେଦନଶୀଳ, ଅଣ-କଳଙ୍କିତ ଏବଂ ଭେଦଭାବକାରୀ ନୁହେଁ।
(4) ଟ୍ରାନ୍ସଜେଣ୍ଡର ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କ ଉଦ୍ଧାର, ସୁରକ୍ଷା ଏବଂ ପୁନ habil ଥଇଥାନ ପାଇଁ ଉପଯୁକ୍ତ ସରକାର ପଦକ୍ଷେପ ଗ୍ରହଣ କରିବେ.
(5) ଟ୍ରାନ୍ସଜେଣ୍ଡର ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କ ସାଂସ୍କୃତିକ ତଥା ମନୋରଞ୍ଜନ କାର୍ଯ୍ୟରେ ଅଂଶଗ୍ରହଣ କରିବାର ଅଧିକାରକୁ ପ୍ରୋତ୍ସାହିତ ତଥା ସୁରକ୍ଷା ଦେବା ପାଇଁ ଉପଯୁକ୍ତ ସରକାର ଉପଯୁକ୍ତ ପଦକ୍ଷେପ ଗ୍ରହଣ କରିବେ।
ଅଧ୍ୟାୟ V
ସ୍ଥାପନା ଏବଂ ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କ ଦାୟିତ୍। |
9. ନିଯୁକ୍ତି ସମ୍ବନ୍ଧୀୟ କ matter ଣସି ପ୍ରସଙ୍ଗରେ କ establish ଣସି ପ୍ରତିଷ୍ଠାନ କ trans ଣସି ଟ୍ରାନ୍ସଜେଣ୍ଡର ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କ ସହିତ ଭେଦଭାବ କରିବ ନାହିଁ, କିନ୍ତୁ ନିଯୁକ୍ତି, ପଦୋନ୍ନତି ଏବଂ ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ଆନୁସଙ୍ଗିକ ପ୍ରସଙ୍ଗରେ ସୀମିତ ନୁହେଁ।
10. ପ୍ରତ୍ୟେକ ପ୍ରତିଷ୍ଠାନ ଏହି ଆଇନର ନିୟମାବଳୀକୁ ପାଳନ କରିବା ନିଶ୍ଚିତ କରିବେ ଏବଂ ଟ୍ରାନ୍ସଜେଣ୍ଡର ବ୍ୟକ୍ତିବିଶେଷଙ୍କୁ ଏପରି ସୁବିଧା ପ୍ରଦାନ କରିବେ ଯେପରି ଧାର୍ଯ୍ୟ କରାଯାଇପାରେ |
11. ଏହି ପ୍ରତିଷ୍ଠାନର ନିୟମ ଉଲ୍ଲଂଘନ ସହ ଜଡିତ ଅଭିଯୋଗର ମୁକାବିଲା ପାଇଁ ପ୍ରତ୍ୟେକ ପ୍ରତିଷ୍ଠାନ ଜଣେ ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କୁ ଅଭିଯୋଗ ଅଧିକାରୀ ଭାବରେ ନିଯୁକ୍ତ କରିବେ।
12. (1)କ child ଣସି ଶିଶୁ ଟ୍ରାନ୍ସଜେଣ୍ଡର ହେବାର ଆଧାରରେ ପିତାମାତା କିମ୍ବା ତୁରନ୍ତ ପରିବାରଠାରୁ ଅଲଗା ହେବେ ନାହିଁ, ଏପରି ଶିଶୁର ସ୍ୱାର୍ଥରେ ଏକ ଦକ୍ଷ ଅଦାଲତର ଆଦେଶ ବ୍ୟତୀତ |
(2)ପ୍ରତ୍ୟେକ ଟ୍ରାନ୍ସଜେଣ୍ଡର ବ୍ୟକ୍ତି ପାଇବେ |—
(a) ଯେଉଁ ଘରେ ପିତାମାତା କିମ୍ବା ତୁରନ୍ତ ପରିବାର ସଦସ୍ୟ ରହନ୍ତି ସେହି ଘରେ ରହିବାର ଅଧିକାର;
(b) ଏପରି ଘର କିମ୍ବା ଏହାର କ part ଣସି ଅଂଶରୁ ବାଦ ନହେବା ଅଧିକାର; ଏବଂ
(c) ଭେଦଭାବହୀନ such ଙ୍ଗରେ ଏହିପରି ଘରର ସୁବିଧା ଉପଭୋଗ ଏବଂ ବ୍ୟବହାର କରିବାର ଅଧିକାର |
(3) ଯେଉଁଠାରେ କ parent ଣସି ପିତାମାତା କିମ୍ବା ତାଙ୍କ ପରିବାରର ଜଣେ ସଦସ୍ୟ ଜଣେ ଟ୍ରାନ୍ସଜେଣ୍ଡରର ଯତ୍ନ ନେବାକୁ ଅସମର୍ଥ, ଦକ୍ଷ ଅଦାଲତ ଏପରି ନିର୍ଦ୍ଦେଶ ଦ୍ୱାରା ଏପରି ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କୁ ପୁନର୍ବାସ କେନ୍ଦ୍ରରେ ରଖିବାକୁ ନିର୍ଦ୍ଦେଶ ଦେବେ |
ଅଧ୍ୟାୟ VI
ଶିକ୍ଷା, ସାମାଜିକ ନିରାପତ୍ତା ଏବଂ ଟ୍ରାନ୍ସଜେଣ୍ଡର ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କ ସ୍ AL ାସ୍ଥ୍ୟ
13. ଉପଯୁକ୍ତ ସରକାରଙ୍କ ଦ୍ ed ାରା ଆର୍ଥିକ ଅନୁଦାନ ପ୍ରାପ୍ତ କିମ୍ବା ସ୍ୱୀକୃତିପ୍ରାପ୍ତ ପ୍ରତ୍ୟେକ ଶିକ୍ଷାନୁଷ୍ଠାନ ଅନ୍ୟମାନଙ୍କ ସହିତ ସମାନ ଆଧାରରେ ଭେଦଭାବ ନକରି ଟ୍ରାନ୍ସଜେଣ୍ଡର ବ୍ୟକ୍ତିବିଶେଷଙ୍କୁ କ୍ରୀଡା, ମନୋରଞ୍ଜନ ଏବଂ ଅବକାଶ କାର୍ଯ୍ୟକଳାପ ପାଇଁ ଅନ୍ତର୍ଭୂକ୍ତ ଶିକ୍ଷା ଏବଂ ସୁଯୋଗ ପ୍ରଦାନ କରିବ |
14.ଟ୍ରାନ୍ସଜେଣ୍ଡର ବ୍ୟକ୍ତିବିଶେଷଙ୍କ ବୃତ୍ତିଗତ ତାଲିମ ଏବଂ ସ୍ employment ୟଂ ନିଯୁକ୍ତି ସମେତ ଜୀବିକା ନିର୍ବାହ ତଥା ସହାୟତା ପାଇଁ ଉପଯୁକ୍ତ ସରକାର କଲ୍ୟାଣ ଯୋଜନା ଏବଂ କାର୍ଯ୍ୟକ୍ରମ ପ୍ରସ୍ତୁତ କରିବେ।
15. ଟ୍ରାନ୍ସଜେଣ୍ଡର ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କ ସମ୍ବନ୍ଧରେ ଉପଯୁକ୍ତ ସରକାର ନିମ୍ନଲିଖିତ ପଦକ୍ଷେପ ଗ୍ରହଣ କରିବେ, ଯଥା:—
(a) ଏହି ନାମରେ ଜାତୀୟ ଏଡସ୍ ନିୟନ୍ତ୍ରଣ ସଂଗଠନ ଦ୍ issued ାରା ଜାରି କରାଯାଇଥିବା ନିର୍ଦ୍ଦେଶାବଳୀ ଅନୁଯାୟୀ ଏହିପରି ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କ ପାଇଁ ସେରୋ-ସିସିଟିଭି କରିବା ପାଇଁ ପୃଥକ ମାନବ ପ୍ରତିରକ୍ଷା ପ୍ରତିରୋଧକ ଜୀବାଣୁ ସେରୋ-ସିସିଟିଭି ସେଣ୍ଟର ଗଠନ କରିବାକୁ;
(b) ଯ sex ନ ପୁନ ass ନିର୍ମାଣ ସର୍ଜରୀ ଏବଂ ହରମୋନାଲ ଥେରାପି ସହିତ ଚିକିତ୍ସା ସେବା ସୁବିଧା ଯୋଗାଇବା;
(c)ଯ sex ନ ପୁନ ass ନିର୍ମାଣ ଅସ୍ତ୍ରୋପଚାର ଏବଂ ହରମୋନାଲ ଥେରାପି ପରାମର୍ଶ ପୂର୍ବରୁ ଏବଂ ପରେ; (ଘ) ଯ sex ନ ପୁନ ass ନିର୍ମାଣ ଅସ୍ତ୍ରୋପଚାର ସହିତ ଜଡିତ ଏକ ସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟ ମାନୁଆଲ୍ ବାହାର କରନ୍ତୁ ଟ୍ରାନ୍ସଜେଣ୍ଡର ସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟ ନିର୍ଦ୍ଦେଶାବଳୀ ପାଇଁ ବିଶ୍ୱ ପ୍ରଫେସନାଲ ଆସୋସିଏସନ ସହିତ;
(e)ଡାକ୍ତରୀ ପାଠ୍ୟକ୍ରମର ସମୀକ୍ଷା ଏବଂ ସେମାନଙ୍କର ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟ ସମସ୍ୟାର ସମାଧାନ ପାଇଁ ଡାକ୍ତରମାନଙ୍କ ପାଇଁ ଅନୁସନ୍ଧାନ;
(f) ଡାକ୍ତରଖାନା ଏବଂ ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟସେବା ପ୍ରତିଷ୍ଠାନ ଏବଂ କେନ୍ଦ୍ରଗୁଡ଼ିକରେ ଟ୍ରାନ୍ସଜେଣ୍ଡର ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କ ପ୍ରବେଶକୁ ସୁଗମ କରିବା;
(g) ସେକ୍ସ ପୁନ ass ନିର୍ମାଣ ସର୍ଜରୀ, ହରମୋନାଲ ଥେରାପି, ଲେଜର ଥେରାପି କିମ୍ବା ଟ୍ରାନ୍ସଜେଣ୍ଡର ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କ ଅନ୍ୟ କ health ଣସି ସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟ ସମସ୍ୟା ପାଇଁ ଏକ ବିସ୍ତୃତ ବୀମା ଯୋଜନା ଦ୍ୱାରା ଚିକିତ୍ସା ଖର୍ଚ୍ଚର କଭରେଜ୍ ପାଇଁ ବ୍ୟବସ୍ଥା |
ଅଧ୍ୟାୟ VII
ଟ୍ରାନ୍ସଜେଣ୍ଡର ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କ ପାଇଁ ଜାତୀୟ ପରିଷଦ |
16. (1) କେନ୍ଦ୍ର ସରକାର ବିଜ୍ଞପ୍ତି ଦ୍ Trans ାରା ଟ୍ରାନ୍ସଜେଣ୍ଡର ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କ ପାଇଁ ଏକ ଜାତୀୟ ପରିଷଦ ଗଠନ କରିବେ ଯେଉଁଥିରେ ଦିଆଯାଇଥିବା କ୍ଷମତାକୁ ବ୍ୟବହାର କରିବେ ଏବଂ ଏହି ଅଧିନିୟମ ଅନୁଯାୟୀ ଏହା ଦିଆଯାଇଥିବା କାର୍ଯ୍ୟଗୁଡ଼ିକୁ କାର୍ଯ୍ୟକାରୀ କରିବେ।
(2) ଜାତୀୟ ପରିଷଦ ଗଠିତ ହେବ—
(a) ସାମାଜିକ ନ୍ୟାୟ ଏବଂ ସଶକ୍ତିକରଣ ମନ୍ତ୍ରଣାଳୟର ଦାୟିତ୍ୱରେ ଥିବା କେନ୍ଦ୍ର ମନ୍ତ୍ରୀ, ଅଧ୍ୟକ୍ଷ, ପୂର୍ବତନ ଅଧିକାରୀ;
(b) ରାଜ୍ୟରେ ସାମାଜିକ ନ୍ୟାୟ ଏବଂ ସଶକ୍ତିକରଣ ମନ୍ତ୍ରଣାଳୟର ଦାୟିତ୍ୱରେ ଥିବା ରାଜ୍ୟ ମନ୍ତ୍ରୀ, ଉପ-ଅଧ୍ୟକ୍ଷ, ପୂର୍ବତନ ଅଫିସିଆଲ୍;
(c) ସାମାଜିକ ନ୍ୟାୟ ଏବଂ ସଶକ୍ତିକରଣ ମନ୍ତ୍ରଣାଳୟର ଦାୟିତ୍ୱରେ ଥିବା ଭାରତ ସରକାରଙ୍କ ସଚିବ, ସଦସ୍ୟ, ପୂର୍ବତନ ଅଧିକାରୀ;
(d) ସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟ ଏବଂ ପରିବାର କଲ୍ୟାଣ ମନ୍ତ୍ରଣାଳୟ, ଗୃହ ବିଭାଗ, ଗୃହ ଏବଂ ସହରୀ ବ୍ୟାପାର, ସଂଖ୍ୟାଲଘୁ ବ୍ୟାପାର, ମାନବ ସମ୍ବଳ ମନ୍ତ୍ରଣାଳୟର ପ୍ରତ୍ୟେକ ପ୍ରତିନିଧୀ ବିକାଶ, ଗ୍ରାମୀଣ ବିକାଶ, ଶ୍ରମ ଏବଂ ରୋଜଗାର ଏବଂ ଆଇନ ବିଭାଗ, ପେନ୍ସନ୍ ଏବଂ ପେନ୍ସନ୍ଭୋଗୀ କଲ୍ୟାଣ ଏବଂ ଭାରତ ଆୟୋଗର ରୂପାନ୍ତର ପାଇଁ ନ୍ୟାସନାଲ ଇନଷ୍ଟିଚ୍ୟୁଟ୍, ଭାରତ ସରକାରଙ୍କ ମିଳିତ ସଚିବ ପଦବୀଠାରୁ କମ୍ ନୁହେଁ;
(e) ଜାତୀୟ ମାନବ ଅଧିକାର ଆୟୋଗ ଏବଂ ମହିଳାଙ୍କ ପାଇଁ ଜାତୀୟ ଆୟୋଗର ପ୍ରତ୍ୟେକ ପ୍ରତିନିଧୀ, ଭାରତ ସରକାରଙ୍କ ମିଳିତ ସଚିବ ପଦବୀରୁ କମ୍ ନୁହଁନ୍ତି, ସଦସ୍ୟ, ପୂର୍ବତନ ଅଫିସିଆଲ୍;
(f) କେନ୍ଦ୍ର ସରକାର, ସଦସ୍ୟ, ଏକ୍ସ ଅଫିସିଓ ଦ୍ୱାରା ମନୋନୀତ ହେବାକୁ ଥିବା ଉତ୍ତର, ଦକ୍ଷିଣ, ପୂର୍ବ, ପଶ୍ଚିମ ଏବଂ ଉତ୍ତର-ପୂର୍ବ ଅଞ୍ଚଳରୁ ପ୍ରତ୍ୟେକ ରାଜ୍ୟ ଘୂର୍ଣ୍ଣନ ଦ୍ୱାରା ରାଜ୍ୟ ସରକାର ଏବଂ କେନ୍ଦ୍ର ଅଞ୍ଚଳର ପ୍ରତିନିଧୀ;
(g) ଟ୍ରାନ୍ସଜେଣ୍ଡର ସମ୍ପ୍ରଦାୟର ପାଞ୍ଚଜଣ ପ୍ରତିନିଧୀ, ଘୂର୍ଣ୍ଣନ ଦ୍, ାରା, ରାଜ୍ୟ ସରକାର ଏବଂ କେନ୍ଦ୍ର ଅଞ୍ଚଳରୁ, ପ୍ରତ୍ୟେକ ଉତ୍ତର, ଦକ୍ଷିଣ, ପୂର୍ବ, ପଶ୍ଚିମ ଏବଂ ଉତ୍ତର-ପୂର୍ବ ଅଞ୍ଚଳରୁ କେନ୍ଦ୍ର ସରକାର, ସଦସ୍ୟଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ମନୋନୀତ ହେବେ;
(h) ଅଣ-ସରକାରୀ ସଂଗଠନ କିମ୍ବା ସଙ୍ଗଠନର ପ୍ରତିନିଧିତ୍ୱ କରିବାକୁ ପାଞ୍ଚଜଣ ବିଶେଷଜ୍ଞ, ଟ୍ରାନ୍ସଜେଣ୍ଡର ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କ କଲ୍ୟାଣ ପାଇଁ କାର୍ଯ୍ୟ କରୁଥିବା, କେନ୍ଦ୍ର ସରକାର, ସଦସ୍ୟଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ମନୋନୀତ ହେବେ; ଏବଂ
(i) ସାମାଜିକ ନ୍ୟାୟ ଏବଂ ସଶକ୍ତିକରଣ ମନ୍ତ୍ରଣାଳୟରେ ଭାରତ ସରକାରଙ୍କ ଯୁଗ୍ମ ସଚିବ, ଟ୍ରାନ୍ସଜେଣ୍ଡର ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କ କଲ୍ୟାଣ ସହିତ କାର୍ଯ୍ୟ କରୁଥିବା ସଦସ୍ୟ ସଚିବ, ପୂର୍ବତନ ଅଧିକାରୀ।
(3) ନ୍ୟାସନାଲ କାଉନସିଲର ଜଣେ ସଦସ୍ୟ, ପୂର୍ବତନ ଅଫିସିଓ ସଦସ୍ୟଙ୍କ ବ୍ୟତୀତ, ତାଙ୍କ ନାମାଙ୍କନ ତାରିଖ ଠାରୁ ତିନି ବର୍ଷ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ କାର୍ଯ୍ୟ କରିବେ।
17. ଜାତୀୟ ପରିଷଦ ନିମ୍ନଲିଖିତ କାର୍ଯ୍ୟଗୁଡ଼ିକ କରିବ, ଯଥା:—
(a) ଟ୍ରାନ୍ସଜେଣ୍ଡର ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କ ସମ୍ବନ୍ଧରେ ନୀତି, କାର୍ଯ୍ୟକ୍ରମ, ଆଇନ ଏବଂ ପ୍ରକଳ୍ପ ଗଠନ ଉପରେ କେନ୍ଦ୍ର ସରକାରଙ୍କୁ ପରାମର୍ଶ ଦେବା;
(b) ସମାନତା ଏବଂ ଟ୍ରାନ୍ସଜେଣ୍ଡର ବ୍ୟକ୍ତିବିଶେଷଙ୍କ ପୂର୍ଣ୍ଣ ଅଂଶଗ୍ରହଣ ପାଇଁ ଡିଜାଇନ୍ ହୋଇଥିବା ନୀତି ଏବଂ କାର୍ଯ୍ୟକ୍ରମଗୁଡିକର ପ୍ରଭାବ ଉପରେ ନଜର ରଖିବା ଏବଂ ମୂଲ୍ୟାଙ୍କନ କରିବା;
(c) ସରକାରୀ ଏବଂ ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ସରକାରୀ ତଥା ଅଣ-ସରକାରୀ ସଂଗଠନର ସମସ୍ତ ବିଭାଗର କାର୍ଯ୍ୟକଳାପର ସମୀକ୍ଷା ଏବଂ ସମନ୍ୱୟ ରକ୍ଷା କରିବା ଯାହା ଟ୍ରାନ୍ସଜେଣ୍ଡର ବ୍ୟକ୍ତିବିଶେଷଙ୍କ ସହ ଜଡିତ;
(d) ଟ୍ରାନ୍ସଜେଣ୍ଡର ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କ ଅଭିଯୋଗର ସମାଧାନ କରିବାକୁ; ଏବଂ
(e) ଅନ୍ୟାନ୍ୟ କାର୍ଯ୍ୟ କରିବାକୁ ଯାହା କେନ୍ଦ୍ର ସରକାରଙ୍କ ଦ୍ prescribed ାରା ଧାର୍ଯ୍ୟ କରାଯାଇପାରେ |
ଅଧ୍ୟାୟ VIII
ଅଫେନ୍ସ ଏବଂ ଦଣ୍ଡବିଧାନ |
18. ଯିଏ,
(a) ସରକାରଙ୍କ ଦ୍ imposed ାରା ସାର୍ବଜନୀନ ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟରେ କ oblig ଣସି ବାଧ୍ୟତାମୂଳକ ସେବା ବ୍ୟତୀତ ବାଧ୍ୟତାମୂଳକ କିମ୍ବା ବନ୍ଧିତ ଶ୍ରମ କାର୍ଯ୍ୟରେ ଲିପ୍ତ ରହିବାକୁ ଜଣେ ଟ୍ରାନ୍ସଜେଣ୍ଡର ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କୁ ବାଧ୍ୟ କିମ୍ବା ପ୍ରଲୋଭିତ କରେ;
(b) ଏକ ଟ୍ରାନ୍ସଜେଣ୍ଡର ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କୁ ଏକ ସାର୍ବଜନୀନ ସ୍ଥାନକୁ ଯିବାର ଅଧିକାରକୁ ଅସ୍ୱୀକାର କରେ କିମ୍ବା ଏପରି ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କୁ ସର୍ବସାଧାରଣ ସ୍ଥାନରେ ବ୍ୟବହାର କିମ୍ବା ପ୍ରବେଶ କରିବାକୁ ବାଧା ଦେଇଥାଏ ଯେଉଁଠାରେ ଅନ୍ୟ ସଦସ୍ୟମାନେ ପ୍ରବେଶ କିମ୍ବା ବ୍ୟବହାର କରିବାର ଅଧିକାର ପାଇଥା’ନ୍ତି;
(c) ଜଣେ ଟ୍ରାନ୍ସଜେଣ୍ଡର ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କୁ ଘର, ଗାଁ କିମ୍ବା ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ବାସସ୍ଥାନ ଛାଡିବାକୁ ବାଧ୍ୟ କରେ କିମ୍ବା ସୃଷ୍ଟି କରେ; ଏବଂ
(d) ଟ୍ରାନ୍ସଜେଣ୍ଡର ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କ ଜୀବନ, ନିରାପତ୍ତା, ସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟ କିମ୍ବା ସୁସ୍ଥତା, ମାନସିକ କିମ୍ବା ଶାରୀରିକ ହେଉ କିମ୍ବା ଶାରୀରିକ ନିର୍ଯାତନା, ଯ sexual ନ ଶୋଷଣ, ଶବ୍ଦ ତଥା ଭାବପ୍ରବଣତା ଏବଂ ଅର୍ଥନ abuse ତିକ ନିର୍ଯାତନା ଭଳି କାର୍ଯ୍ୟ କରିବାକୁ ପ୍ରବୃତ୍ତି କରେ, ତାହା ଦଣ୍ଡିତ ହେବ; ଏକ ଅବଧି ପାଇଁ କାରାଦଣ୍ଡ ଯାହା ଛଅ ମାସରୁ କମ୍ ହେବ ନାହିଁ କିନ୍ତୁ ଯାହା ଦୁଇ ବର୍ଷ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ବ and ିପାରେ ଏବଂ ଜୋରିମାନା ସହିତ |
CHAPTER IX
ବିବିଧ |
19. ଏହି ପରିପ୍ରେକ୍ଷୀରେ ସଂସଦ ଦ୍ due ାରା ଧାର୍ଯ୍ୟ ଆବଣ୍ଟନ ପରେ କେନ୍ଦ୍ର ସରକାର ସମୟ ସମୟରେ ଜାତୀୟ ପରିଷଦକୁ ଏହି ରାଶି ପ୍ରଦାନ କରିବେ ଯାହା ଏହି ଆଇନର ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟ କାର୍ଯ୍ୟକାରୀ କରିବା ପାଇଁ ଆବଶ୍ୟକ ହୋଇପାରେ।
20. ଏହି ଆଇନର ନିୟମାବଳୀ ବଳବତ୍ତର ଥିବା ସମୟ ପାଇଁ ଅନ୍ୟ କ law ଣସି ଆଇନ ସହିତ ଯୋଡି ହେବ ଏବଂ ଅପମାନିତ ହେବ ନାହିଁ।
21. କ Act ଣସି ମକୋଦ୍ଦମା, ପ୍ରବର୍ତ୍ତନ କିମ୍ବା ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ଆଇନଗତ ପ୍ରକ୍ରିୟା ଉପଯୁକ୍ତ ସରକାର କିମ୍ବା କ local ଣସି ସ୍ଥାନୀୟ କର୍ତ୍ତୃପକ୍ଷ କିମ୍ବା ସରକାରଙ୍କ କ officer ଣସି ଅଧିକାରୀଙ୍କ ବିରୁଦ୍ଧରେ ମିଥ୍ୟା କହିବ ନାହିଁ, ଯାହା ଏହି ଆଇନର ଧାରା ଏବଂ କ rules ଣସି ନିୟମ ଅନୁଯାୟୀ ଉତ୍ତମ ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟରେ କରାଯାଇଛି କିମ୍ବା କରିବାକୁ ଉଦ୍ଦିଷ୍ଟ। ତଳେ ତିଆରି |
22. (1) ଉପଯୁକ୍ତ ସରକାର, ବିଜ୍ଞପ୍ତି ପୂର୍ବ, ପୂର୍ବ ପ୍ରକାଶନର ସର୍ତ୍ତ ଅନୁଯାୟୀ, ଏହି ଆଇନର ନିୟମାବଳୀ କାର୍ଯ୍ୟକାରୀ କରିବା ପାଇଁ ନିୟମ ପ୍ରସ୍ତୁତ କରିପାରନ୍ତି।
(2) ବିଶେଷ ଭାବରେ, ଏବଂ ଉପରୋକ୍ତ ଶକ୍ତିର ସାଧାରଣତାକୁ ଭେଦ ନକରି, ଏହିପରି ନିୟମଗୁଡିକ ନିମ୍ନଲିଖିତ ବିଷୟଗୁଡ଼ିକ ପାଇଁ କିମ୍ବା ଯେକ any ଣସି ବିଷୟ ପାଇଁ ପ୍ରଦାନ କରିପାରନ୍ତି:—
- ଫର୍ମ ଏବଂ ପଦ୍ଧତି ଯେଉଁଥିରେ ଧାରା ତଳେ ଅନୁଯାୟୀ ଏକ ଆବେଦନ କରାଯିବ;
- ପ୍ରଣାଳୀ, ଫର୍ମ ଏବଂ ପଦ୍ଧତି ଏବଂ ଅବଧି ଯେଉଁଥିରେ ଧାରା 6 ର ଉପ-ଧାରା (1) ଅନୁଯାୟୀ ପରିଚୟର ପ୍ରମାଣପତ୍ର ପ୍ରଦାନ କରାଯାଏ |
- ଫର୍ମ ଏବଂ ପଦ୍ଧତି ଯେଉଁଥିରେ ଧାରା 7 ର ଉପ-ବିଭାଗ (1) ଅନୁଯାୟୀ ଏକ ଆବେଦନ କରାଯିବ;
- ଧାରା 7 ର ଉପ-ବିଭାଗ (2) ଅଧୀନରେ ସଂଶୋଧିତ ପ୍ରମାଣପତ୍ର ପ୍ରଦାନ ପାଇଁ ଫର୍ମ, ଅବଧି ଏବଂ ପଦ୍ଧତି;
- ଧାରା 8 ର ଉପ-ବିଭାଗ (2) ଅନୁଯାୟୀ ପ୍ରଦାନ କରାଯିବାକୁ ଥିବା କଲ୍ୟାଣମୂଳକ ପଦକ୍ଷେପ;
- ଧାରା 10 ଅନୁଯାୟୀ ପ୍ରଦାନ କରାଯିବାକୁ ସୁବିଧା |;
- ଧାରା 17 ର ଧାରା (ଇ) ଅନୁଯାୟୀ ଜାତୀୟ ପରିଷଦର ଅନ୍ୟାନ୍ୟ କାର୍ଯ୍ୟ; ଏବଂ (ଜ) ଅନ୍ୟ କ ବିଷୟ ଣସି ବିଷୟ ଯାହାକି ଆବଶ୍ୟକ କିମ୍ବା ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ହୋଇପାରେ |
(3) ଉପ-ଧାରା (୧) ଅନୁଯାୟୀ କେନ୍ଦ୍ର ସରକାରଙ୍କ ତିଆରି ପ୍ରସ୍ତୁତ ପ୍ରତ୍ୟେକ ନିୟମ, ଏହା ପ୍ରସ୍ତୁତ ହେବା ମାତ୍ରେ ପ୍ରତ୍ୟେକ ସଂସଦ ଗୃହ ସମ୍ମୁଖରେ ରଖାଯିବ, ଯେତେବେଳେ ଏହା ଅଧିବେଶନରେ ଅଛି, ସମୁଦାୟ ତିରିଶ ଦିନ ପାଇଁ | ଗୋଟିଏ ଅଧିବେଶନରେ କିମ୍ବା ଦୁଇ କିମ୍ବା ଅଧିକ କ୍ରମାଗତ ଅଧିବେଶନରେ ଗଠିତ ହୁଅନ୍ତୁ, ଏବଂ ଯଦି ଅଧିବେଶନ ସମାପ୍ତ ହେବା ପୂର୍ବରୁ କିମ୍ବା ଉପରୋକ୍ତ ଅଧିବେଶନଗୁଡିକ ତୁରନ୍ତ, ଉଭୟ ଗୃହ ନିୟମରେ କ ification ଣସି ପରିବର୍ତ୍ତନ କରିବାକୁ ରାଜି ହୁଅନ୍ତି କିମ୍ବା ଉଭୟ ଗୃହ ଏକମତ ହୁଅନ୍ତି ଯେ ନିୟମ ହେବା ଉଚିତ୍ ତିଆରି ହେବ ନାହିଁ, ନିୟମ ପରେ କେବଳ ସେହି ରୂପାନ୍ତରିତ ଫର୍ମରେ ପ୍ରଭାବ ରହିବ କିମ୍ବା କ be ଣସି ପ୍ରଭାବ ପଡ଼ିବ ନାହିଁ, ଯେପରି ମାମଲା ହୋଇପାରେ; ତେଣୁ, ଯଦିଓ, ଯେକ any ଣସି ପ୍ରକାରର ପରିବର୍ତ୍ତନ କିମ୍ବା ବାତିଲ୍ ସେହି ନିୟମ ଅନୁଯାୟୀ ପୂର୍ବରୁ କରାଯାଇଥିବା କ anything ଣସି କାର୍ଯ୍ୟର ବ ity ଧତାକୁ କ୍ଷୁଣ୍ଣ କରିବ ନାହିଁ |
(4)ଉପ-ଧାରା (୧) ଅନୁଯାୟୀ ରାଜ୍ୟ ସରକାରଙ୍କ ତିଆରି ପ୍ରସ୍ତୁତ ପ୍ରତ୍ୟେକ ନିୟମ, ଏହା ପ୍ରସ୍ତୁତ ହେବା ମାତ୍ରେ, ରାଜ୍ୟ ବିଧାନସଭାର ପ୍ରତ୍ୟେକ ଗୃହ ସମ୍ମୁଖରେ ଯେଉଁଠାରେ ଏହା ଦୁଇଟି ଗୃହକୁ ନେଇ ଗଠିତ ହୁଏ କିମ୍ବା ଯେଉଁଠାରେ ଏହିପରି ବିଧାନସଭା ଗୋଟିଏ ଥାଏ ଘର, ସେହି ଘର ପୂର୍ବରୁ |
ଅସୁବିଧା ଦୂର କରିବାକୁ ଶକ୍ତି |
23. (1) ଯଦି ଏହି ଆଇନର ଧାରାକୁ କାର୍ଯ୍ୟକାରୀ କରିବାରେ ଅସୁବିଧା ଣସି ଅସୁବିଧା ଉପୁଜେ, ତେବେ କେନ୍ଦ୍ର ସରକାର ଅଫିସିଆଲ୍ ଗେଜେଟରେ ପ୍ରକାଶିତ ଆଦେଶ ଦ୍ ଏହିପରିରା ଏପରି ବ୍ୟବସ୍ଥା କରିପାରିବେ, ଏହି ଆଇନର ଧାରା ସହିତ ଅସଙ୍ଗତ ନୁହଁନ୍ତି ଯେହେତୁ ଏହାକୁ ହଟାଇବା ଆବଶ୍ୟକ କିମ୍ବା ଉତ୍ତମ ଅଟେ। ଅସୁବିଧା:
ସର୍ତ୍ତ ରହିଛି ଯେ ଏହି ଅଧିନିୟମ ଆରମ୍ଭ ତାରିଖ ଠାରୁ ଦୁଇ ବର୍ଷର ଅବଧି ସମାପ୍ତ ହେବା ପରେ ସେପରି କ order ଣସି ଆଦେଶ ଦିଆଯିବ ନାହିଁ |.
(2) ଏହି ବିଭାଗ ଅଧୀନରେ କରାଯାଇଥିବା ପ୍ରତ୍ୟେକ ଆଦେଶ, ଯେତେ ଶୀଘ୍ର ସମ୍ଭବ ତାହା ସଂସଦର ପ୍ରତ୍ୟେକ ଗୃହ ସମ୍ମୁଖରେ ରଖାଯିବ |